face face

Aktuality

Zpět na aktuality
Test zimních pneumatik 2017 od Autoklubu ČR

Test zimních pneumatik 2017 od Autoklubu ČR

12.10.2017 (15:03)

Autoklub ČR pro jaro a léto 2017 připravil nový test zimních pneumatik v nejprodávanějším rozměru pro SUV vozidla – 215/65 R16. Testovány byly pneumatiky z prémiového a středního segmentu. Vzhledem k častým dotazům na vlastnosti tzv. celoročních pneumatik, zařadil Autoklub ČR do testu pro srovnání jednu z těchto pneumatik. Jde o pneumatiku Michelin Cross Climate, která patří do prémiového segmentu a v prvním čtvrtletí roku byly otestovány i její letní vlastnosti a teď se můžete tedy těšit na výsledky jejich zimních vlastnosti.

 Přehled testovaných pneumatik (jsou uvedeny v pořadí podle celkových výsledků):

  • Continental WinterContact TS 850P (referenční pneu)
  • Dunlop Winter Sport 5
  • Nokian WR D4
  • Michelin Cross Climate (celoroční pneu)
  • Yokohama W drive V905
  • Hankook i*cept RS2
  • Bridgestone Blizzak LM-80 EVO
  • Pirelli Winter Sottozero 3           

Místo testování: testovací polygon ve Švýcarsku a Německu.

Termín testování: leden - duben 2016

Vozidla použitá při testování: VW Tiguan.

Rok výroby pneumatik: všechny pneumatiky byly vyrobeny v roce 2016

Konstrukce pneumatik: dvouvložková konstrukce (dva kordy kostry v bočnici) u pneu Bridgeston, Dunlop, Hankook, Nokian. U ostatních je konstrukce jednovložková.

Hloubka dezénu: u většiny testovaných pneumatik byla mezi 7 a 8 mm, méně než 7 mm měly pouze Dunlop (6,8 mm v rameni) a Michelin (6,3 mm v rameni).

Tvrdost směsi: u všech pneumatik po použití byla nad 64 Shore; Michelin změnil tvrdost směsi až na 59 Shore po použití. Je to v souladu s jeho celoročním použitím. Měkčí směs pneumatice pomáhá v zimním období

Označení M+S: toto označení měly všechny pneumatiky

Označení „Sněhové vločky v hoře“: toto označení měly všechny pneumatiky

 

 CELKOVÉ VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ

  • Stupeň vítězů – velmi dobrý výsledek

Continental WinterContact TS 850Pbyla zvolena za referenční pneumatiku, neboť patří k nejlepším pneumatikám ve většině nezávislých testů. I zde prokázala nejlepší vlastnosti; nicméně odstup od druhé pneumatiky v pořadí Dunlop Winter Sport 5 byl pouze 0, 1 % a o moc nezaostala ani třetí pneumatika v pořadí Nokian WR D4, kde byl odstup 0, 4 %

  • Bramborová medaile - chvalitebný výsledek

Na čtvrtém místě se shodně umístily 2 pneumatiky Michelin Cross Climate (celoroční pneu) a Yokohama W drive V905 s odstupem 1, 6 %. v případě Michelinu se jedná o úspěch v souvislosti s jejím celoročním využitím. Nicméně nutno podotknout, že v dílčí disciplíně na sněhu zaostávala oproti nejlepší pneumatice až o 5 % a výborných výsledků dosahovala hlavně na suchu. Dále nutno podotknout, že v letním testu tato pneumatika v celkovém výsledku dopadla pouze dostatečně.

  • Za polovinou – dobrý výsledek

Hodnocení „dobrý“ si zasloužila pneumatika Hankook i*cept RS2 W452a to především díky horším vlastnostem na mokru.

  • Za polovinou – dostatečný výsledek

Hodnocení „dostatečný“ mají pneumatiky Bridgestone Blizzak LM-80 EVO a Pirelli Winter Sottozero 3 a to hlavně méně než průměrným vlastnostem na mokru oproti referenční pneumatice.

Test neshledal mezi účastníky testu výrobky, které by v celkovém hodnocení dosáhly kategorie „nedostatečný“ či „nevyhovující“.

         

PODROBNÉ VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ

  1. NĚMECKO (duben 2017)

Vlastnosti na mokrém povrchu – aquaplaning podélný: Rozdíl rychlostí z pohledu aquaplaningu je 7,6 km/h. Nejlepších výsledků dosahuje pneu Hankook, nejhorších Pirelli.

Vlastnosti na mokrém povrchu – brzdění všech kol s podporou ABS: Rozdíl mezi nejlepší a nejhorší pneumatikou je 12,7 metrů. Nejlepší Continental zabrzdí o 1,8 metrů dříve než druhá značka v pořadí Dunlop. Celoroční pneumatika Michelin si zde vede dobře a je třetí se ztrátou 3,5 m na Continental.

Vlastnosti na mokrém povrchu – zbytková rychlost při brzdění s ABS:V okamžiku zastavení vozidla na pneu Continental má vozidlo na pneu Dunlop ještě rychlost 16,6  km/h; vozidlo na v této disciplíně nejhorších pneumatikách Bridgestone ještě 41,2 km/h.

Ovladatelnost na mokrém povrchu – handling:  Pneumatiky Bridgestone dopadly v ovladatelnosti opět nejhůře a handlingový okruh zajely téměř o 9 % hůře než nejlepší pneumatiky.

Vlastnosti na mokrém povrchu – kruhová dráha (cornering): Rozdíly zde nejsou výrazné, nicméně Bridgestone, zde dopadly opět nejhůře.

Vlastnosti na mokrém povrchu – aquaplaning příčný: Celoroční pneumatika v této disciplíně zaostala za všemi nejvýrazněji. Za deště by si měli dávat motoristé větší pozor. Dunlop je nejlepší a Continental je uprostřed pole.

Vlastnosti na suchém povrchu - brzdění s ABS: V této disciplíně byl rozdíl mezi nejlepší a nejhorší zimní pneumatikou 7,3 metru. Celoroční pneumatika Michelin, zde ukázala své nejlepší vlastnosti a zvítězila před ostatními. Continental byla předposlední.

Vlastnosti na suchém povrchu – zbytková rychlost při brzdění s ABS: V okamžiku zastavení vozidla na nejlepších pneumatikách Continental má vozidlo obuté na nejhorší zimní pneumatiky rychlost 39, 1 km/h. Vozidlo na pneu Michelin má ještě 26, 1 km/h a tato pneumatika se umístila na druhém místě.

Ovladatelnost na suchém povrchu – handling:  Zde byly výsledky opravdu vyrovnané. Nejhorší pneumatika Dunlop zajíždí tento 3,3 kilometrový okruh pouze 0, 8 sekundy pomaleji než vozidlo obuté na pneumatiky Michelin.  

Ovladatelnost na suchém povrchu – subjektivní hodnocení ovladatelnosti: Pneumatiky Yokohoma dopadly nejhůře při subjektivním hodnocení s výraznějším odstupem. Continental nejlépe.

 Subjektivní hodnocení komfortu pneumatik.

Vnější hluk: V tomto měření sil dopadly nejhůře pneumatiky Continental, nejlepší Yokohama a na třetím místě skončily pneumatiky Michelin.

Valivý odpor: Valivé odpory všech pneumatik jsou v souladu se štítkováním udávaným výrobci pneumatik. Nejpříznivější valivý odpor mají pneumatiky Dunlop, nejméně příznivý pneumatiky Hankook. Continental jsou na čtvrtém místě.

  1. ŠVÝCARSKO (leden 2017)

Vlastnosti na zasněženém povrchu - brzdění s ABS pří teplotě -15/-20°C: V této disciplíně byl rozdíl mezi nejlepší a nejhorší zimní pneumatikou 3,3 metru. Bridegston s Continetal byli na prvních dvou místech s odstupem 0,5 m. od první Bridgeston. Michelin, zde byly nejhorší.

Zbytková rychlost na zasněženém povrchu – brzdění s ABS při teplotě -15/-20°C:    Pořadí stejné jako při brzdění uvedené výše. Zbytková rychlost při brzdění s ABS mezi nejlepší a nehorší pneumatikou je 33, 2 km/h.

Akcelerace na sněhu se systémem ASR při teplotě -10/-16°C:  V této disciplíně se v nejlepším světle ukázaly pneumatiky Nokian a Bridgestone, Continental na čtvrtém místě a na předposledním a posledním místě Michelin a Pirelli.   

Trakční vlastnosti na sněhu -17/-19°C:  Opět zde zvítězily pneumatiky Nokian, Continental na pátém místě Michelin a Pirelli na posledních dvou místech.

Ovladatelnost na zasněženém povrchu – handling -3/-13°C:

Mezi nejlepší pneumatikou Nokian a druhou nejlepší Continental je rozdíl 0,5 sekundy na handlingový okruh. Nejhorší pneumatika Pirelli zaostala o 3, 3 s.   

 

 Výsledky testů zimní pneu 2017

 

 

 

 

Předchozí aktualita

Řidiči středočeské záchranky znovu v Mostě, kurz bezpečné jízdy se osvědčil

29.9.2017 (14:14)

Tagy:

Následující aktualita

Benzina a Autoklub České republiky pomáhají žákům autoškol zvládnout zastávku na čerpací stanici

16.10.2017 (10:54)

Tagy: